От учебната 2017/2018 година Училище „Дружба“ е одобрено от Министерството на образованието и науката за иновативно. При учениците от I, II, III и V клас успешно се прилага съвременната системата за обучение по математика JUMP Math – иновативна методика, възприета в Европа от 15, а в България – от 4 години.
Училище „Дружба“ избра JUMP Math, защото интегрира:
- нагледно-образното и абстрактно-логическото мислене;
- преподаване на малки стъпки, с постоянно повторение, но без механично наизустяване;
- преминаване към новото, след като учителят се увери, че децата са усвоили трайно предишното знание чрез непрекъсната проверка и насърчаваща обратна връзка;
- структуриране на задачите с нарастваща сложност, така че във всеки учебен час, всяко дете да може да ги разбере, да ги реши и да придобие увереност за следващия час;
- раздробяване на сложни математически понятия на малки, постижими елементи и стъпки, преподавани систематично в подкрепяща среда;
- постоянното оценяване, за да могат учителите да забележат и коригират потенциалните проблеми на ранен етап;
- насоченото откривателство, при което ученикът, подпомаган от своите учители, сам открива закономерностите в математиката и надгражда разбирането и познаването на света чрез опита и изследването;
- прилагане на система на оценяване, основана на усилията, полагани от конкретното дете във всеки учебен час, и отчитащо прогреса на всяко дете и паралелката като цяло в рамките на всяка учебна година;
- възможността за преподаване и разгръщане на учебното съдържание по математика, използвайки диференциран подход според темпото и индивидуалните потребности на всеки ученик;
- формиране на нагласа, че всяко дете може да бъде успешно по математика;
- създаване на сигурна и окуражаваща среда, в която всяко дете получава възможност за успех;
Въвеждането на иновативната методика за преподаване по JUMP Math в Начален етап e фактор за:
- Повишаване на учебните постижения по математика на учениците в Начален етап като гаранция за успешното им обучение в класовете от Прогимназиален етап.
- Развитие на критично мислене и увереност в себе си като фактори за успешно учене през целия живот.
- Повишаване на мотивацията и удоволствието от ученето.
- Намаляване на нивата на тревожност и страха от грешки у учениците.
- Прилагане на изследователски подход в обучението като фактор за поставяне на учениците в активна позиция.
- Изграждане на чувство за удовлетвореност от работата у учителите.