С участието си в 53-та Национална конференция по въпросите на обучението по физика ЧСУ „Дружба“ даде своя принос към диалога за съвременното преподаване на квантова физика. Стоянка Костадинова – старши учител по математика и физика и докторант в ПУ „Паисий Хилендарски“, заедно с доц. Гинка Екснер, представи доклад на тема „От корпускулярно-вълновия дуализъм до трансмисионния електронен микроскоп“. Тяхната работа подчерта значимостта на връзката между фундаменталната теория и нейните реални технологични приложения – акцент, напълно в духа на тазгодишната конференция.

От 10 до 13 април 2025 г. град Пловдив бе домакин на 53-та Национална конференция по въпросите на обучението по физика, организирана от Съюза на физиците в България в партньорство с Министерството на образованието и науката, фондация „Еврика“, Международна фондация „Св. Св. Кирил и Методий“, Община Пловдив, Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“ и Технически университет – филиал Пловдив.

Темата на форума – „Изучаване на квантова физика за устойчиво бъдеще: от учебната зала до индустрията“ – бе вдъхновена от обявяването на 2025 година за Международна година на квантовата наука и технологии (International Year of Quantum Science and Technology – IYQ) от Организацията на обединените нации. Целта на тази глобална инициатива е да се повиши обществената осведоменост относно значението на квантовата наука и нейното влияние върху различни аспекти от съвременния живот – от комуникациите и медицината до енергетиката, сигурността и икономиката.

Конференцията събра на едно място учители и експерти от системата на средното образование, университетски преподаватели, изследователи и представители на индустрии, които разчитат на висококвалифицирани кадри в сферата на научните изследвания и иновациите. Форумът отново се утвърди като платформа за обмен на идеи, опит и вдъхновение за преподавателите, които подготвят следващото поколение учени и иноватори.

Участието на ЧСУ „Дружба“ в този престижен форум показва ангажираността на училището към висококачествено и съвременно образование, свързано с реалните предизвикателства на бъдещето.